jjohannahuisman

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

vårat spontana äventyr!

Av Johanna Huisman - 13 juli 2011 10:55

okej, nu ska jag berätta vad vi gjorde i söndags!

först på dagen hade jag elin stina cecilia och ninni varit på salusand och badat, vi va där i några timmar, och då bestämmde vi att vi skulle ha filmkväll!

kvällen;

vi 5 for till ninni och vi bestämmde oss för att gå ut en stund, stina och elin sprang iväg in i skogen, och jag ninni å cecilia tänkte ba, ähh vafan, dom får ringa om dom inte hittar oss, så vi gick till badberget.

cecilia : VI BADAR! kom igen! är ingen me på de?

jag : visst jag kan bada om du badar.

ninni : men isf kan vi väll gå bort åt ån?

vi gick våran vandring till en pir, och där gick vi ner i vattnet och fortsatte vandringen där, vi kom fram till gammån, och där klädde vi av oss (till trosor och bh) och gick ner i vattnet, men då tänkte vi ba.. ska vi gå bort till lögde älven ist, så behöver vi inte gå tillbaka samma väg? och de gjorde vi. så vi gick och bar på våra kläder och skor över ån och sen fortsatte vi fram tills vi kom till älven och då vi ba... ska vi gå till sandbankarna?! jaa! så vi fortsatte en bit till och såg att de va allt för långt dit, så vi skulle gå tillbaka, och då såg vi några ryggkotor(i vattnet), vi ba whaaaaaat, men så fortsatte vi, och då hittade vi ett skelett huve(på en liten ö)! vi trodde de va ett älg huve. vi bestämmde oss för att ta med det, så vi sköljde av det i vattnet, och satte fast en pinne mellan ögonen och fortsatte. när vi komme tillbaks till lögdeälven så höll cecilia på att tappa sina kläder, och då så gled huvet av pinnen och jag skulle sträcka mej ner å ta upp den och 10s senare.. upptäckte jag att jag höll i min mobil i den handen!! inte den som jag skulle lämna in, hade bytt just innan jag for till ninni. men tillslut bestämmde vi oss att lämna huvet, på en liten sandbank. sen fortsatte färden efter älven. när vi kommit en bit, blev det djupare och djupare, och sen ba poff va de grunt. sen såg vi en båtstuga en hyfsat lång bit fram, och den låg efter pumpstationsvägen och då förstog vi att det inte va så långt kvar. det var fiskar överallt, så ninni ville gå upp, så tillslut hittade vi en lämplig plats att gå upp på, och just då! en meter ifrån oss! PLUMS! en fisk hoppade upp! efter att vi hade gått upp så gick vi en bit i skogen tills vi kom till båtstugan, där bestämmde vi oss för att bada. ett dopp sen gick vi hem efter vägen, och då vart vi uppätna av myggen, jag tror jag har minst 20 myggbett på benen. menmen.. aa de va de som hände under vårat spontana äventyr. Jag ninni och cecilia - rundviks äventyrare!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Huisman - 11 december 2014 22:30


Såg på en blogg att hon hade kollat hennes spotify användande år 2014 och blev lite sugen på att kolla det själv. Jag har alltså lyssnat på spotify i 71329 minuter av år 2014, det är 1189 timmar, alltså ungefär 14% av mitt år har gått till att lyssna...

Av Johanna Huisman - 8 november 2014 15:11

Gårdagen spenderades i Sävar med några fina människor från klassen för att fira Sanna som äntligen fyllt 18 bast! Riktigt trevligt! Käkade ute, badade badtunna, snackade skit, dansade och hade de ba bra! ...

Presentation


Tjenare! Johanna här! Jag är en tjej på 18 bast, som bor i Rundvik och Nordmaling. Mina största intressen är att hänga med kompisar, köra båt, åka snowboard, kolla på hockey (Modo♡), sjunga och fota - fotar med min Nikon D3100. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards